torstai 30. joulukuuta 2010

Hei Alma

Joulu oli ja meni.  Kolme päivää joulua on ihan riittävästi mulle. Tykkään tietyistä asioista kuten joulukuusesta. Sitä ja muitakin joulukoristeita on ihan mukava katsella. Perinteisistä jouluruuista alan olla jo hiukan eri mieltä. Voisin uudistaa menun jos se vain sopisi muille. Ehkä sekoitus uutta ja vanhaa.  Mun ruokavalio on kääntynyt enemmän ja enemmän kasviksiin. Laatikot kyllä ovat  kasvisruokaa, joista tykkää mieskin.  Vai olisko vain parasta lähteä jouluksi pois? Tai jättää joulu viettämättä? Maailmassahan on paljon ihmisiä, jotka eivät vietä joulua. Mä voisin kyllä kokeilla joulua jossain palmun alla....

Kyllä mä kai vietän joulua ensi vuonnakin, kun ilmoitin alkavani jouluvalmistelut nyt. Kerrankin hyvissä ajoin. Tein ensimmäiset ostokset heti maanantaina Tiimarista. Nyt alkaa joulukorttien askartelu. Pääsisköhän tuolla ennätysten kirjaan? 

Huomenna tai siis tänään, koska vuorokausi on jo vaihtunut, lähdetään kuopuksen kanssa matkalle, siis mä lähden. Muut jäävät kotiin. Se on niinkuin rippikoulu lahja ja suuntana on tietysti pyhä maa.  Maa täynnä pyhää historiaa. Kuopus on meillä ainut kirkon jäsen, vaikkei uskovainen olekkaan. Hän vain tykkää tehdä asiat niinkuin kaikki muutkin tai sanoisinko enemmistö. Siis kuulua kirkkoon käymättä kirkossa. Ja hänellä on täysi vapaus tehdä omat valinnat. Taisivat kärsiä pientä katoa kirkossa syksyllä, joten hyvä että saavat uusia tilalle. Itse olen eronnut kirkosta noin kolmetoista vuotta sitten. 

Kävin ostamassa itselleni uuden kameran. Ei mikään äkkinäinen päätös. Olen miettinyt tätä kyseistä mallia niin kauan, että G9 mallista on mennossa G12 versio nyt kun sen kävin hakemassa. Perustelut miehelle uuden kameran tarpeesta olivat todella hyvät; mä en mitenkään pärjää yhtään vähemmällä määrällä kameroita kuin hän autoja. Sitä paitsi mä en osta merkkimeikkejä( tuskin ostan mitään meikkejä) ja vaatteissakin taitaa olla L.o.g.g. eniten käytetty. Tänään muuten löysin kivat housut Prismasta, 29 € miinus 40 %. Onneksi, koska mä en yllättäen ? mahtunut mun housuihin eikä mulla olisi ollut  aikaa etsiä niitä muualta. Ja ne on aika kivat olla kun lähtee matkalle. Kuvausharrastukseen saisi kyllä uppoamaan rahaa vaikka kuinka jos olisi mitä upottaa. 

Meidän majoitus on bed&breakfast ilman tuota breakfastia. Pääpaikka oli täynnä, jossa olis saanut breakfastiakin. Me mennään 10 minuutin päähän omaan huoneistoon. Joka on 5 minuutin päässä torilta josta saa ihanat hedelmät + muut (mainoksen mukaan). Lentokentältä on autolla 30 minuuttia majapaikkaan. Israelissa taidetaan mitata matkat minuutteina. Majoitus-isäntä on kiitettävästi lähettänyt mulle ohjeita ja kuvia. Jopa kuvan taksista. Ettei vaan erehdytä väärään taksiin. Mulla ei kyllä ikinä ole ollut näin  hyviä ohjeita! 

                         t: Aino

ps. mä ehdin nukkua 120 minuuttia.
jos nukun.
ei taida onnistua.

ps2. mun kirjoitukset on varmaan 
huonointa suomea.
olen ymmärtänyt
kuopuksen puheista,
 joka osaa äidinkielen täydellisesti,
että mulla menee kaikki väärin..
mä en oikeasti muista enää mitään
"säännöistä" ja
taitaa olla oikein kirjoituksenkin kanssa
vähän niin ja näin välillä.
mutta ei se haittaa mua ja
toivottavasti ei suakaan!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti